22 Kasım 2013 Cuma

[Posta Kutusu] Cuma Postası #2


Bir Cuma Postası yazısına daha hoşgeldiniz!!! :)

Bu hafta cuma postasında sımsıcak postalar var. :) Dün aldığım yepisyeni postalarımı ve bir arkadaşın yoğun isteği üzerine son Pasaport PTT ziyaretimden aldığım pulları paylaşıcam sizinle. Bu hafta 2 kartpostal ve bir de özel bir pul seti aldım yurtdışından ve hepsi de birbirinden güzeller. Hadi hikaye bölümüne geçelim ;)



İlk kartpostalım Çin'den yazın facebookta düzenlediğim Uluslararası Kartpostal Şenliğinden tanıştığım bir arkadaştan. Kartpostal oldukça ünlü bir hikaye olan "Lady White Snake"'in Pekin Operasındaki gösteriminden bir sahne.

Hikaye bir yılan ve bir insanın aşkını anlatıyor. İki dişi yılan ruhu Bai Suzhen (Beyaz) ve Xiaoqing (Yeşil) isimlerini alarak insan kılığına girerler. Bir gün Hangzhou'daki Batı Gölü (West Lake)'nde genç bir alim olan Xu Xian'la karşılaşırlar ve Bai ile Xu ilk görüşte birbirlerine aşık olur. Sonra Xiaoqing onları bir çift yapar. Fakat Jinshan Tapınağından bir rahip olan Fahai, Bai'nin bir insan olmadığını anlatır ve Xu'yu kendi müridi olmaya ikna eder. Bai, kocasını kurtarabilmek için kendi hayatını riske atarak Fahai ile savaşır ama yenilir ve Leifeng Pagoda'nın altına hapsedilir. Sonunda Xiaoqing, Bai'yi Kutsal güçlerin yardımıyla buradan kurtarır.


Bu efsaneyi Beyaz Yılan Efsane'si olarak bir kaç yerde bulmak mümkün. Efsane oldukça eski ve sözlü olduğu için bir çok farklı versiyonu mevcut. Tüm versiyonlar değişik sonlara sahip. Fakat efsane çok ünlü olduğu için hakkında bir çok opera, dizi ve film var. Kartpostal ve arkasındaki bu efsane bu hafta beni oldukça mutlu etti. Değişik yerlerden değişik hikayeler duymak her zaman büyük bir sürpriz benim için. Umarım sizinde hoşunuza gitmiştir ;)

İkinci kartpostalım Avustralya'dan. :) Bunu facebookta dünyayı dolaşan bir gruptan aldım. Bir grup insan her yeri dolaşıyorlar ve eğer isim listesine adınızı ekletirseniz, hiç bir beklentileri olmadan sıraya göre bulundukları ülkeden size kart atıyorlar. Karşılarında onlara ya da onları destekleyen sponsorlardan birine kart atmak ise tamamen size kalmış. :) 

Resimdeki Gosse's Bluff krateri, 130 milyon yıl önce kuyruklu yıldız dünyaya çarptığı zaman oluşmuş. 5km çapındaki kriter oldukça çeşitli bir iklim yapısına sahipmiş. (İlk yazan kısım kartpostalın bilgilendirme bölümünden ama ikinci kısım tamamen yazan arkadaş tarafından söyleniyor.) İnanması zor olsa da içinde çöl, yağmur ormanı, kumsallar, dağlar ve kar bulunduruyormuş. (Bu kısımları tek kaşım havada okudum ben de ne yalan söyleyeyim)


Son postamda Avusturya'dan geldi. Süper sevimli bir Cadılar Bayramı pul seti. Yap-Boz pullar olarak adlandırılıyorlarmış çünkü siz göremesenizde birbirleriyle yap-boz parçaları şeklinde birleşmiş 4 puldan oluşuyorlar :) Çok sevimli değiller mi??? Pul dediğime bakmayın bizim pullar gibi değiller daha çok sticker gibiler.

Ayrıca meraklıları için içinde geldiği zarfa yapıştırılmış pulları da  buraya koymak istedim :) Pullanıp damgalanmış bir zarf insanda genelde bir nostalji hissi yaratıyor. Ben bakmasını seviyorum. Belki aranızda benim gibiler vardır dedim. :)





Son olarak benim İzmir Merkez Postahanesi olan Pasaport PTT'den aldığım pullarla gönderiyi kapatıyorum. :) Çok güzel üç set aldım, kartpostallarıma ve mektuplarıma yapıştırmak için.







İlk set tabi ki benim sevgili İzmir'imden :) Önümüzdeki ay sonuçları açıklanacak olan EXPO 2020 için aday şehirlerden biri olan İzmir için özel yapılmış bir anma pulu seti. 













İkinci set Türk Pulunun 150. Yılı anısına yapılmış muhteşem bir anma seti yine. İnsanın bunları kendine saklayası geliyor ama çok pahalı bir iş bu pulculuk olayı. Böyle pahalı hobiler benim gibi yeterince para harcayan birine çok. Zaten şu sıralar kitaba param yok, pullar bir kenarda kalsın. :) Kötü yanı bu tür pullar belli bir sayıda bir kerelik basılıyor ve bir daha bulamıyorsunuz. Tabi değerinin baya yüksek bir miktarını vermeye hazır değilseniz. ;)









Son pul seti ise Piri Reis'in ünlü haritasının 500. Yılı anısına basılmış yine harika bir set. Ah ah bunlar hep kartpostallarla mektuplarla başka ülkelere postalanacak.









Neyse cuma postasından bu haftalık bu kadar. :) Hepinize bol postalı haftalar :P

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder