15 Kasım 2013 Cuma

[Posta Kutusu] Cuma Postası #1



Herkese merhaba!

Yukarıda da görebileceğiniz gibi yeni bir konu ve yeni bir başlıkla karşınızdayım. :) Cuma postasını genelde kartpostallar olmak üzere posta kutumdan çıkanları her cuma yazacağım bir başlık olarak planladım ama bu zavallı yüksek lisans öğrencisinin sıkışık olduğu cumalar olabilir. ;) Şu sıralar garip bir posta sıkışıklığı içindeyim o sebeple eskilerden başladım buraya yazmaya. Kimi zaman mektuplardan çıkan hediyeler, kimi zaman harika pullar ve mektup kağıtlarıyla ya da ilginç süslü zarflarla karşılaşacağınız gönderiler yazmak niyetindeyim. Tabi fotoğrafların yanında nereden geldiğine ne olduğuna dair ufak hikayelerde olacak. Umarım okurken eğlenirsiniz diyor ve bu başlıktaki ilk gönderime başlıyorum. ;)





İlk kartpostalım benim favorilerimden bir tanesi. :D Avustralya ve Avusturya'yı tek karıştıran insan olmadığımı öğrenmek şahane bir şeydi. Bunu elime aldığımda çok gülmüştüm. Kartpostal ben üniversitedeyken asistan olan şu aralar Avusturya'da doktorasını yapan bir hocamdan gelmişti. Aslında gayet özenerek seçilmiş çok sayıda kartpostalla beraber gelmişti. Beni de pek bir mutlu etmişti. :)















Burada da geçen yıl facebooktan düzenlediğimiz uluslar arası kartpostal değişimi etkinliği sırasında Çin'den gelen kartpostallardan biri. Genelde manzara temalı kartpostalları daha çok sevsem de benim için özel bir yeri olan kartpostallardan biridir bu da. Kardeşimde kartpostal ona kalsın diye az yalakalık yapmadı bana ama YEMEZLER!!! :D heheheheheh :D










Brazilya'dan aldığım ilk ve muhtemel tek kartpostaldır bu. Gönderen arkadaşım acayip büyük bir Türk ve Türkiye hayranı. Bir buçuk iki yıldır Türkçe kursuna gidiyor. Geçen yaz yeni yeni Türkçe öğrenmişken bana gönderdiği bir karttı. Sao Paulo'da o zamanlar ziyaret edilecek şehirler listemdeki yerini 3-5 hatta 15 basamak yukarı taşımıştı. :D





Slovakya, Kosice'den yine büyük boyutlu ya da dar-uzun diye tabir edebileceğimiz bir kartpostal daha. Bu tarz kartpostallardan bende bir kaç tane var ama Türkiye'de bulmak bildiğim kadarıyla imkansız. Genelde standart boyutta basılıyor buradaki kartpostallar ama ilerleyen zamanlarda görebileceğiniz gibi diğer ülkelerde çok farklı tiplerde kartpostallarda mevcut. Neyse kartpostalın sahibi pek bir sevdiğim Slovakya'lı bir mektup arkadaşım. Doktorluğu bu yıl bitirdi, fakat okul süresince gönüllü olarak bir çok ülkeye gittiği için her fırsat bulduğunda çok fantastik kartlar alır benim için :) Bu da kendi şehrinden bir tane.





Bu kartpostalın ilginç bir olayı var aslında. Yine dar uzun formatlı bir kartpostal. Kartpostal orijinal olarak Shangai'dan fakat bana Avusturya'dan postalandı. :) Bana gönderen Avusturyalı arkadaşıma da Shangai'dan bir arkadaşı yazılmamış olarak göndermiş. Aynı kartpostaldan elinde iki tane olunca o da birini bana göndermişti. :) Kartpostallarımın çoğunluğu yukarıda bahsettiğim genelde benim düzenlediğim uluslar arası kartpostal etkinliklerinde geliyor ve bu da onlardan biri :)



Ve bu yazı için son kartpostalım yine Avusturya'dan çok sevdiğim hocamın bana gönderdiği kartpostallardan biri.

Ne diyebilirim ki insanın bunları gördükçe bu yerleri bu şehirleri göresi geliyor. :D Kartpostalları sevmemin önemli bir nedeni de bu sanırım. Yani hiç elinize size gelmiş bir kartpostal aldınız mı bilmiyorum ama ben bana gelen her yeni kartpostalda bir kaç dakikalığına dünyanın öbür ucuna gidip gelmiş gibi hissediyorum kendimi. :D Oldukça eğlenceli bir iş, kartpostalların ufacık alanlarına çok fazla bir şey yazamazsınız ama hiç bilmediğiniz bir yerden ve hiç bilmediğiniz bir insanın el yazısıyla size ulaşan bu küçücük ucuz kağıt parçaları verilen paradan çok başka bir değer ve mutluluk taşır. İstediğimiz şeye istediğimiz zaman ulaşabildiğimiz bir zamanda her gün posta kutunuzu kontrol etmek ve fatura haricinde bir şeyler bulmak çocuksu bir heyecan veriyor insana. =)

Cuma postasından çıkanlar bu haftalık bu kadar. Önümüzdeki cuma görüşmek üzere ;)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder