31 Ocak 2014 Cuma

[Posta Kutusu] Cuma Postası #5


Cuma Postası Zamanı!!!!!

Bu hafta yoğun bir posta seli yaşadık. :D Ben 10 kartpostal, 3 mektup, kardeşimde 2 paket aldı. Kartpostallar çok olduğu için bu sefer mektupları eklemeyeceğim. Ayrıca Kardeşime gelen paketlerin içeriğini de yine hafta içi buçuklu bir Cuma Postası gönderisinde paylaşmayı düşünüyorum. Onları bugün fotoğraflayamadım çünkü. :)

Neyse toplaşın bakayım yamacıma, gelin gelin hepiniz, açıyorum Posta Kutusunu... :D


İlk kartımız Hollanda'dan. Bir iki kez kartpostal değiş-tokuşu yaptığım, kardeşimin doğum günü için hazırladığım etkinliğe de yine şekilli bir kartla katılmış bir arkadaştan geldi. Pullar pek sevimli. Sevgililer günü teması Hollanda pullarına yansımış olmalı. :P Bu arada bu benim ilk şekilli kartım. Yazık yolda gelirken tepesi biraz kırılmış ama yapacak bir şey yok. :) Kartı facebooktaki bir kartpostal grubunda yayımlamıştı. Görüldüğü üzere deniz/nehir kısacası su'lu şeylere olan sevgim kabardığı için yine nehirli mehirli bir kartpostal seçtim.

Veee komşudan ilk kartpostalım!! Ay bu kartpostala acayip sevindim. :) Facebook kartpostal grubunda tanıştığım Bulgar bir arkadaştan gelen bir kart. Eski Bulgar evlerini gösteriyor. Genelde Türkiye'de de göçmen kesimin bulunduğu eski evlerin yakın bir kopyası. Standart kart ebatlarından daha büyük bir kart. Tam olarak ince uzun sayılmaz ama normal kalınlıkta uzun bir kart. Evler 18-19. yüzyılın popüler olan geleneksel mimarisinde yapılmış. Ayrıca evlerin yapısı da Bulgarların misafirperver yapısını yansıtıyormuş. Kart başkent Sofya'dan gönderildi bu arada.


Kar!!! Kar görmemiş İzmirli bir vatandaş olarak karla ilgili her şeye ayrı bir zaafım var. Kartpostallarda buna dahil. Wiki'de Belçika'nın Flandra'nın Batı Flandra ilinin başkenti şeklinde bir tanımı var şehrin. Kartın arkasında da şehrin başkent olduğu yazılı. İşin doğrusunu bilmeyenler için hemen anlatayım. Belçika aslında bir krallık yani ülkenin asıl adı Belçika Krallığı. Bir Kral ve Kraliçeleri var. Ayrıca ülkede üç dil konuşuluyor, Felemenkçe, Fransızca ve Almanca.(Ülke vatandaşları nasıl anlaşıyorlar arkadaş o.O) Felemenkçe ve Fransızca ülkenin iki ayrı bölgesinde ayrı ayrı resmi dil olarak kabul ediliyor. Başkent Brüksel'in içinde bulunduğu bölge ikisi de resmi dildir diyor. Almanya sınırına yakın kıyıda köşede kalmış bir topluluk 3 bölgeyi de tınlamayarak Almanca konuşuyor. Ülkeyi ziyaret edeceklerin dikkatine konuşma dili değişikliğinde yanlışlıkla sınır geçtim falan diye düşünmeyin, olay tamamen ülkenin kendi karışık yapısından kaynaklanıyor. Şehre geri dönersek, ikinci dünya savaşı şehri teğet geçtiğinden dolayı Orta Çağ mimari yapısı zarar görmeden korunmuş. Kısacası orta çağ meraklıları için bir cennet gibi. Mimari yapısına ek çikolataları, Belçika birası ve kanallarıyla ünlü olan şehir tam bir turist çeker. :)

Sıradaki kartımız yine bir ilk özelliğine sahip, kendisi taaaaa Hisdistan-ellerinden geldi. Burası Bombay. Hindistanda ki eyaletlerden birinin başkenti, çoğumuzun adını duyduğumuz bir şehir. Peki ismi nereden biliyoruz? Tabi ki Bollywood. Arkadan hint müziği girin!!! Neyse müziği de ben vereyim yazının devamını okurken dinlersiniz. Bir yerden tanıdık geleceğine adım kadar eminim. Bakalım kimler hatırlayacak ve kimler hatırlamaya çalışırken deli olacak. :D Olur da hatırlamazsanız kulaklarımı çınlatmadan önce bana sormayı deneyin olur. ;)

Nerede kalmıştık? Bollywood! Şehir sinema sektörü sayesinde dünyaca ünlü, ayrıca Hindistan'ın en büyük, dünyanınsa 3. büyük şehri. Kartpostalda gördüğünüz viktoryan tarzı bina ise eskiden Viktoria Terminus diye bilinen şimdiki adı ise Chatrapati Shivaji Terminus olan tarihi merkezi tren istasyonu. Vakti zamanında İngilizler tarafından yapılmış.

 Aslında gelen tüm kartpostalları bu gönderide yayımlamayı planlıyordum ama gönderiyi yazarken bir de nerde ne varmış, hangi ülke/şehir nasılmış diye okuyup durduğum ve okudukça daha çok okuduğum için 1 olmuş saat fark ettim ki bir buçuk saattir bu gönderiyi yazıyorum ben yahu :D O sebepten bu gönderi için kısa kesip geriye kalanları buçuklu gönderiye eklemeye karar verdim. :) Şimdi bu gönderinin son ve can alıcı postasına geldik. Harry Potter Özel Pulları!!!!! :D Benim gibi Harry Potter ile büyüyen nesil bilir, Harry Potter'la ilgili bir şey görüğümüz zaman dayanamayız. :D


Bende bunu gördüğüm zaman benim olmalı dedim! Bu 20 pulluk set Amerika Posta Servisinin bastığı 20 adet Harry Potter pulu içeren bir booklet. Kendisi taaa Meksikalardan ellerime geldi. Gönderen arkadaş çok hoş bir yılbaşı kartpostalı da eklemiş içine. Kullandığı zarfın üzerine yapıştırdığı pullarda özel basım pullar bu arada o sebepten onuda buraya eklemek istedim. Set görüldüğü üzere Harry Potter filmlerinden 20 sahne içeriyor. Her bir sahne sticker şeklinde bir pul. Ortadaki kırmızı mühürlerde çıkartılıp sticker olarak kullanılabiliyor. Hani mektubunuzu mühürlemek istersiniz falan. :D Kare şeklindeki 5 kağıdın akordiyon şekilde katlanmasıyla tek bir kare haline geliyor.

İlk 3 fotoğrafta gördükleriniz kağıdın bir tarafını pulların olduğu resimler ise diğer tarafını oluşturuyor. Kağıt bildiğimiz pul kağıdı değil. Yumuşacık, kalın ve ağır bir kağıt kullanılmış insanın dokundukça dokunası geliyor. :D Hepiniz benim bebeklerimsiniz demeden kapatmak istemiyorum bu gönderiyi. :D Bu özel basım pulları özenle saklıyorum. Diğer postalarımdan ayrı tutuyorum, yalan yok! :)



Neyse efenim bir Cuma Postası'nın daha geçte olsa sonuna geldik. Hafta içinde yayımlayacağım Cuma Postası buçuk'u takip etmeyi  ve yarın başlayacak olan Geleneksel Kartpostal Çekilişi'ni unutmayın! Bu gecelik esen kalın :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder