30 Ocak 2013 Çarşamba

Liebster Blog Award!

Mimlendim!! Hemde bir değil üç defa! İlki Saklama Kabı'ndan geldi. İkincisi Sihirbazın Güncesi'nden ve üçüncüsü de Sevimli Hırsız'dan gelince biraz daha yazmazsam binlerce soru cevaplamam gerekecek diye düşünerek gönderiyi yazmaya karar verdim. :)

Nedir bu Liebster Blog Award dediğinizi duyar gibiyim. Birileri beni mimleyene kadar hiç haberimin olmadığı bir şeydi. Sanırım 3 yıldır devam eden bir olaymış ve yerine getirmeniz gereken 5 farklı görevden oluşuyor. İşte görevler;
  • Kim tarafından mimlendiyse onun 11 sorusuna yanıt verilecek.
  • Kendi hakkında 11 bilgi verilecek.
  • Mimleyeceği blogların cevap vereceği 11 soru hazırlanacak.
  • Mimlediği blogları ziyaret edip haber verilecek.
  • Yandaki resmi paylaşımına eklenecek. (yandaki resmi sevgili Sevimli Hırsız'dan yürüttüm :P)


Görev Zamanı!!

Efenim 3 kişi tarafından mimlenene kadar beklediğim ve için her birinin sorularına cevap vermeye kara verdim o yüzden başlıyoruz;


Saklama Kabı
  1. En sevdiğin yazar kimdir?
    J.R.R. Tolkien
  2. Türkiye'de çıkmasını iple çektiğin seri/yazar nedir/kimdir?
    Beklediğim o kadar çok şey var ki hangi birini saysam bilemedim şimdi. :D

  3. Yılda ortalama kaç kitap okursun?
    Şu aralar maalesef 75'e indiler. :/
  4. Kedi - Köpek? Kahve - Çay?
    Köpek ve Kahve
  5. Gitmekten en keyif aldığın mekan/cafe neresi?
    Kahve Diyarı
  6. Kitap okumak için tercih ettiğiniz bir yer var mı?
    Ayaklarımı uzatabileceğim ve yanımda kahve olan her yer uygundur. Bir de ortam sıcak olsun mümkünse. :)
  7. Okumaya başladığın kitapları yarım bırakır mısın? Sonunu getiremediğin kitaplar hangileri?
    Bitirmem yıllarımı alsa da üç beş sayfa üç beş sayfa okusam da başladığım kitabı muhakkak bitiririm. Hiç bir kitap yarım kalmamalı!

  8. Sevdiğin müzik türleri nelerdir?
    Metal şarkıların ortasında şu çığlığımsı garip sesler çıkarılan şarkılar hariç her türlüsünü seviyorum ama hepsi için ayrı zaman ve mekanlar var. :)
  9. Takip ettiğin diziler var mı? Hangileri?
    Dizi ve Tv'yi bıraktım. Genellikle anime izliyorum ama arada bir izlediğim Once Upon a Time ve Harem var sanırım. :)

  10. 2-3 kitabı bir arada okur musun?
    Evet!! Sık sık yapıyorum bu işi. :D Bazen moralim bozuk oluyor mesela acayip romantik ve saçma bir kitap okuyup mutlu olmak falan istiyorum ya da elimdeki kitap ağır geliyor. O zaman yeni bir kitaba başlıyorum. Fakat hiçbiri birbirine karışmıyor. :)
  11. Tahminen kaç kitabın vardır.
    Ara sıra kitaplarımı düzenlerken cimrinin altınlarını saydığı gibi sayıyorum onları. En son sefer 364 tane vardı ama onun üzerine bir dünya kitap geldi eve 400 olmuştur diye düşünüyorum. :)
  1. Okumaktan en keyif aldığın ve en pişman olduğun kitaplar neler?
    Yüzüklerin Efendisi ve Harry Potter en keyif aldıklarımdı. Belki gerçekten okuduğum ilk kitaplar olduğu içindir. Sonu acayip sıkıcı olan kitaplar vardı ama pişman olduğum kitap diye bir şey yok.
  2. En sevdiğin yazarın hangi kitabını beğeniyorsun?
    En sevdiğim yazar Tolkien olunca aradan bir tane seçmek çok zor. :)
  3. Sinemaya ne sıklıkla gidiyorsun? En son gittiğin film neydi?
    İzlemek denen şey uzun zamandır bana çok sıkıcı geldiğinden olsa gerek uzun zamandır sinemaya gitmedim.
     
  4. Bir özel yeteneğin olsaydı ne olurdu? Bunu hangi amaçla kullanırdın?
    Bir tane olmasın yaaaa. (çok açgözlüyüm^^) Zaman lordu olmak istiyorum ben!! :D Zamanda yolculuk yapabilmeyi ve dünyada ki tüm kitapları okuyabilmeyi ve bunu yapabilmek için her dili hemen öğrenebilme yeteneğim olsun istiyorum. :D
  5. Potterhead misin? Eğer öyleysen en sevdiğin büyü nedir ve sence Patronus'un ne olabilir?
    Potterhead'im ve en sevdiğim büyü expeliarmus ve lumos. Çok basit olsalar da çok işe yarayan büyüler. Hmmmm... Sanırım patronusum dev bir köpek olurdu. :)
  6. Yazın yapmayı en sevdiğin şey ne? Denize girmek gibi aktiviteler mi kitap okumak gibi dinlendirici işler mi?
    Güneşin anlı kabağında dolaşmayı pek sevmem. Gölgelik bir yerde kumsalda oturup kitap okumak favorilerimden ama deniz yatağının üzerinde ya da botun içinde kitap okumakta ayrı bir güzel. :D

  7. En çok hangi yayınevinden kitabın olduğunu düşünüyorsun?
    Pegasus, Artemis ve Dex.
     
  8. Kitap okumak dışındaki hobilerin nelerdir?
     Mektup yazmayı severim, bir çok mektup arkadaşım var. Dünyanın çeşitli yerlerinden karpostal biriktiririm, bir çok koleksiyonla uğraşırım. Bir şeyler yazarım. Yeni mekanlar keşfetmesini severim birde.
     
  9. Seri kitapları mı tercih ediyorsun, tek kitap olsa da yeter mi diyorsun?
    Seri kitapları daha çok seviyorum çünkü karakterlerin zorlu bir mücadele sonrasında ne yaptığını her zaman merak ediyorum ama çok sevdiğim tek kitaplar da var.
  10. Ben kitap yazmak istiyorum. Sen de ister miydin? Seni yazarlığa hangi yazar iterdi?
    Aslında hali hazırda tamamlanmış bir kitabım var. Üniversite son sınıfta yazılıp bitmişti. Düzenlenmesi ve bilgisayara geçirilmesi gerekiyor ama ne yazık ki hiç vaktim yok. :/
  11. Ve son soru... Blogunun ziyaret edilmesi ve insanların yorumlarından yararlanabilmesi sende ne tür hisler uyandırıyor? Blogger olmanın en sevdiğin yönü ne veya avantajları neler?
    Zor bir soru. Aslında çok konuştuğum ve bir çok şey hakkında arkadaşlarımın ayrı ayrı başının etini yemek yoluyla, böyle bir şey varmış gördün mü ya da şöyle bir kitap okudum/müzik dinledim çok sağlamdı falan gibisinden yorumlar yapıyordum sürekli. Arkadaşımın biri senin blog açma vaktin gelmiş dedi. Başta pek sıcak bakmasam da sonunda buradayım işte. :) Aslında yazılarıma çok fazla yorum almıyorum. Herkesin fikrini belirtmesi hoş olurdu tabi ama zaten kendi arkadaşlarım çoğunlukla facebooktan kişisel olarak iletiyorlar yorumlarını. Takipçi olayına pek takılmasamda her yeni takipçi beni feci mutlu ediyor bu konuda yalan yok. :D Fakat takipçi sayısı 9'lu sayılarda kaldığı zaman sinirim bozuluyor. Takıntı mıdır nedir bilmiyorum ama bir ara 49 da takılmıştı ve her seferinde o 9 u görmek acayip sinirimi bozuyordu. :D Matematikçi olduğumdan olsa gerek. :D İnsanların güldüğünü yada mutlu olduğunu görmek benim için kişisel bir hobi gibi, birilerini gülümsetmek beni feci mutlu ediyor. Blog yazılarının benim yaşadığım eğlenceyi insanlara ilettiğini umuyorum. Bence Blogger olmanın en iyi tarafı bu. :)


  1. İleride kütüphaneni birine bağışlar mısın?
    Best of Kitap Düşkünü Torun yapıp birinci gelen toruna ben öldükten sonra kitaplarımı bırakmayı düşünebilirim ama ben yaşadığım sürece kitaplarımı kimseye vermem. :D
  2. En çıkmazda kaldığın an?
    Genellikle bir yol %51 olur. Hiç o kadar çok çıkmaz yaşadığımı hatırlamıyorum.
  3. Telefon, bilgisayar ve kitap arasında seçim yapmak zorunda kalsan hangisi baskın gelir?
    Kitap 4 ever :P
  4. Kitap okurken ne kadar rahatına düşkünsündür?
    Şu yılın başından beri rahatıma düşkün olamıyorum maalesef. Mastır ömrümü yediği için okul ev arasındaki banliyö treninde okuyorum her gün.
  5. Eleştiri yapar mısın ? Yaparsan en çok neyi eleştirirsin?
    İnsanın en çok ilgilendiği ve çok fazla örnek gördüğü konularda eleştiri yapabileceğini düşünüyorum. Benimde en çok kitapla ilgilendiğimi düşünürsek kitap konusunda eleştiri yapabilirim sanırım, bir de animeler . :D
  6. Bir blogger olmak ne hissettiriyor?
    Ne hissettirdiğini pek bilmiyorum. Sadece kendi fikirlerimi yazıp onu uçsuz bucaksız internet alemine bırakıyorum ve yazdığım bir şeylerin birilerinin hayatı içinde hoş bir etki bıraktığını umuyorum.
  7. Mesleğin nedir?
    hehehehe :D Bunun bende bilmiyorum desem. :P Hem matematikçi hemde bilgisayar mühendisiyim. :)
  8. Kitapların sende hayal kurma dürtüsü oluşturuyor mu ? Okurken ne hayal ediyorsun?
    Dürtü falan yok kitabı açtığım an paralel evrene atlıyorum. :D Kitabın içinde yaşamaya başlıyorum falan.
     
  9. Doğruluk mu cesaret mi deseler ne seçersin?
    Soruyu soran kişiye bağlı.
  10. Tek dilek hakkın olsa ne dilerdin?
    Aslında sahip olmak istediğim her şeye sahibim. Dileyecek hiçbir şeyim yok. :)
  11. Kitaplar ne kadar süredir hayatında ?
    Orta bir den beri sadece benim isteğimle hayatımdalar. :)
Kendim Hakkındaki 11 Acı Gerçek

  1. Canım istemiyorsa hiç bir güç ve kuvvet bana bir işi yaptırtamaz. Sonucunda ne olacağı beni alakadar etmez.
  2. İnsanlar bana garip garip baksa bile yaptığım işi gerçekten sevdiğim için yapıyorum. Evet matematik beni eğlendiriyor.
  3. Evet gezip eğlenmeyi seviyorum ama yeni bir yer göremiyorsam, aynı yere gitmektense evde kitap okumayı tercih ederim.
  4. Maymun iştahlıyım ve yarım bıraktığım çok iş var ama denemezseniz sevip sevmeyeceğini nasıl anlasın ki? :)
  5. Karşıma saygıdeğer bir rakip çıkarsa onunla akıl oyunları oynamasını çok severim ama bugünler de insanlar bu tür şeyleri pek umursamıyorlar.
  6. İçim 80 yaşında bir teyze ve 6 yaşında bir kız çocuğu ikamet ediyor. Ne zaman hangisi konuşuyor kimi zaman ben de kestiremiyorum. :)
  7. Çok tembelim ve bu yüzden matematik çalışmayı seviyorum çünkü her zaman işime yarayacak kolay bir yol bulup bir şeyleri ezberlemek zorunda kalmıyorum.
  8. Meydan okumaları acayip seviyorum.
  9. Çoğu zaman benim için hedeften çok o hedefe giderken geçirdiğim zorlu yolculuk önemli oluyor.
  10. Dünyayı gezebilmek için denizci olmayı istiyordum. :) Hala böyle bir amacım var ama farklı yöntemler izliyorum.
  11. Dil konuda çok kötüyüm. Türkçeyi bile bir kaç ay konuşmasam muhtemelen unuturum.
Ay ben çok yoruldum ve biz en zor kısıma geldik 11 soru seçmek ve bunu cevaplayacak 11 blogger bulmak. :/ Bakalım bundan sonrasında ne çıkacak.

Sorular Gelsin!!
  1. Kitapsever mi teknoloji düşkünü müsün? Belki de üçüncü bir seçenek yani ikisi de?
  2. En sevdiğin çizgi kahraman kim?
  3. Bağımlısı olduğun 3 şey? (Her gün yapmazsam olmaz dediklerin)
  4. Tek kelimeyle kimsin sen?
  5. En büyük hayalin nedir?
  6. Blogger olmak fikri nereden çıktı?
  7. Batıl inancın var mı bakayım senin?
  8. Kitap okumaya düşkün müsün? Okumaya hangi kitapla ve ne zaman başladın?
  9. Bu hayatta en yok ne olmadan yaşamaktan korkarsın?
  10. Evcil hayvanın var mı? Yoksa ne beslemek isterdin?
  11. Hiçbir şey olmasa da ......... olsun bana yeter dediğin şey nedir?
Ben sorularımı bloglar yerine takipçiler cevaplasın dedim. :) Cevaplarını yorum olarak yazarsanız süper mutlu olurum. :)

Hadi benden bu kadar ;)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder