3 Ocak 2013 Perşembe

Kitap Yorumu : Mefisto - Trinity Taegen

Kitabın Adı : Mefisto
Orjinal Adı : The Mephisto Covenant : The Redemption of Ajax
Yazar : Trinity Taegen
Serinin Adı : The Mephisto Covenant
Seri Kitap Numarası : 1
Tür : Fantastik, Romantik, Genç-Yetişkin
Yayıncı : Dex
Fiyatı : 17
Sayfa Sayısı : 320
Yayın Tarihi : Aralık 2011


Ruhun beni sevecek kadar saf ve temiz mi?
Sasha babasının katilini bulmak istiyor. Ancak bunun
için ruhunu Eryxe satması gerekecek. Bu sırada onu çok büyük bir tehlikeye atan bir sır açığa çıkıyor. Sasha bir Anabo, yani Havvanın kızı, ve Eryxin en büyük düşmanı.
Yeryüzüne çakılı kalmış, cehennemden gelen bir ölümsüz olan Jax ise Mefisto Akdinde kurtuluşu arıyor: ancak ve ancak bir Anabonun aşkı ruhunu huzura kavuşturacak. Binlerce yıl sonra nihayet aradığı kızı buluyor: Sasha.
Eryx tehdidi üzerindeyken, Jax, Sashayı kurtarıp onun
kalbini kazanabilecek mi? Sasha aşkına karşılık verip ölümlü hayatından vazgeçecek mi?
Ancak bir Havva kızının ruhu cehennemden gelen birini sevebilecek kadar saftır. Ancak cehennemden gelen biri bu kadar ateşlidir.

Kapağına hayran kaldığım, arka kapak yazısından pek bir şey anlamasam da bu kadar güzel kapaklı bir DEX kitabı boş çıkmaz diye aldığım bir kitaptı. O gün rafta görüp almıştım ama iyi ki de almışım yahu. :D

Aslında kitabı okuyalı çok oldu. Sanırım sekiz aydan fazla. Şimdi gönderiyi neden yazdığımı merak ediyorsunuzdur eminim. Hemen açıklıyorum efenim. :) Şöyle ki, dün akşam sağda solda dolaşırken bir sitede serinin ikinci kitabı Mephisto Kiss yani Türkçe adıyla Mefistonun Öpücüğü'nün ön siparişe verildiğini gördüm. Tarihte pek bir yakındı; 4 Ocak. Neyse işte gayet pür neşe ve içten atılan sevinç nidaları eşliğinde DEX'in facebook sayfasına gidip en sevgi pıtırcığı halimle mutluluğumu bildirdim ama meğersem benden başka herkes biliyormuş tarihi yahu. Mesajı duvara postaladıktan sonra "O tarih zaten belliydi senin haberin yok muydu?" gibisiden mesajlar geldi arkadaşlarımdan. :( Ben de dedim ki madem öyle ilk kitaba bir gönderi yazmak şart oldu. Ve işte yine burda başınızın etini yiyorum. :D

Kitabın konusu alışılagelmişin dışındaydı. Tanıyan bilen bilir beni; iyiye kötü, kötüye iyi demem ama yayınevi olarak DEX'in hakkını vermek gerek çok orijinal konulara sahip serilere ev sahipliği yapıyorlar. Bu sefer işin içinde şeytanın çocukları ve havvanın kızları var.

Efsaneye göre, tamam o kadar da efsane sayılmaz ne de olsa bunu anlatan şeytanın çocukları, şeytanın 7 çocuğu olur. Fakat bir delilik anında şeytan sevgili eşini öldürür bu yüzden ailenin üzerine bir lanet çöker. Şeytanın ölümsüz çocuklarını kurtarabilecek tek kişi bir Havva kızıdır ve Ajax bir görev sırasında aradığı kızı tesadüfen bulur.

Konu hakkında bundan başka bir şey söylemeye niyetim yok. Çok maceralı bir kitaptı. Kimi yerlerde karanlığı ve çaresizliği hissettim ama en çok Sasha'nın kuzeninden tırstım sanırım. Sasha'yı evde oluşan durumlarla baş başa bırakmaları falan içimi acıtmıştı. Amcasının tepkisizliği var bir de. Ay deli olmuştum tüm bunlara. Fakat kitabın nasıl bittiğini anlamamıştım. Sasha'nın kararlı ve güçlü karakter yapısı kızı feci sevmeme neden oldu. Jax'in içinde bulunduğu durum itibariyle hem sabırsız halleri hem de yavaş yavaş ilerlemeye kendini zorlaması falan. Yahu ne diyeyim ki gidin bir okuyup gelin sonra tartışalım direk. :D Sevdiğim kitaplar hakkında inceleme ya da yorum yazmaktan hiç hazetmiyorum çünkü nerde duracağımı bilmiyorum. Ya çok konuşup her şeyi anlatıyorum ya da fazla birşey yazmadan kestirip atıyorum. :D Umarım bu seferki yazı ayarında olmuştur ama bu kitap hakkında çok konuşasım var. Okuyup benim gibi konuşası olan arkadaşkar bir mesaj falan atsın. :D Okumamış olanalar için okunmasını şiddetle tavsiye ettiğim kitaplardan. ;)

Bugünlükte benden bu kadar.

Görüşürüz!!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder