9 Mayıs 2014 Cuma

[Kitap Yorumu] Doctor Who Shada - Gareth Roberts

Kitabın Adı : Doctor Who Shada
Orijinal Adı : Doctor Who Shada
Yazar : Gareth Roberts
Yayıncı : İthaki Yayınları
Fiyatı : 28 TL
Sayfa Sayısı : 448
Yayın Tarihi : Nisan 2014

Kendine has üslubuyla tanıdığımız usta bilimkurgu yazarı Douglas Adams, efsanevi Doctor Who dizisi için yazılmış ancak televizyonda yayınlanma fırsatını yakalayamamış bir senaryoyla karşımızda. Doctor Who takipçilerinin yakından tanıdığı yazar Gareth Roberts'ın ustaca romanlaştırdığı bu eserde, bizi sürükleyici bir macera bekliyor.Doktor'un eski dostu, Zaman Lordu Profesör Chronotis emeklilik hayatını Cambridge Üniversitesi'nde sürdürmektedir - yanında birkaç zararsız eşya da getirmiştir. Fakat bunların arasında, Gallifrey'in Muhterem ve Kadim Yasalar'ı da vardır. Üstüne üstlük bu kitabı, dünyadan haberi olmayan yüksek lisans öğrencisi Chris Parsons'a pervasızca ödünç vermiştir. Muhterem ve Kadim Yasalar evrendeki en tehlikeli eserlerden biridir ve yanlış ellere geçmesi felaketle sonuçlanabilir. Sinsi Skagra'nın kitabı elde etmesi ise, olabilecek en kötü şeydir. Skagra, evrene hükmetme eğilimli iflah olmaz bir sadist ve egoisttir. Üstelik Cambridge'e doğru yola çıkmıştır:
Hedefi de kitap ve Doktor'dur..


Herkese merhabalar...

Kitabı elime geçer geçmez okumuş olmama rağmen geç kalmış yorumlarımdan biri oldu. Bir süredir ne yazmaya ne de blogla ilgilenmeye vaktim olmuştu. Dünkü tur yazım sonunda gelmesi gereken yazıların başlangıcı gibi bir şey oldu. Neyse hadi başlayalım ve kendimizi Doktora bırakalım. :D


Kitap dördüncü Doktorun zamanında geçiyor ama en en en sevdiğim Doktor olduğu için kitap boyunca aklımda Doktor olarak onuncu Doktorumuz David'in yüzü vardı. (Yukarıdaki gifi de ayrı bir sevdiğim için koydum, bağlantı bulamazsanız aramyınız efenim) :D Doktor ve Romana aldıkları gizemli bir sinyali takip ettiklerinde kendilerini Doktorun eski bir arkadaşı olan Zaman Lordu ve Cambridge Üniversitesi Profesörü Chronotis'in yanında bulurlar. Sinyal uzun zaman önce Profesör tarafından gönderilmiştir ama tabi ki sorun Doktor işe el atmadığı için çözülememiştir. :D Sorunun temeli Profesörün Gallifrey'den getirdiği Kadim Yasalar kitabını kaybetmiş olmasıdır ve megolamanlığın kitabını yazmış olan Skagra'da kitabın peşindedir.


Kitap nasıldı diye sorarsanız, ahanda yukarıda Doktorun dediği gibiydi :D Diziyi izliyor gibi hem maceranın hem de kıkırtıların dibine vurdum okurken. Bir otostopçunun galaksi rehberini hatırladım kimi yerlerde ama en çok Skagra'yı sevdim yahu. :D Özellikle kitabın en başındaki haline bayıldığım için olsa gerek. Bir kötü karakteri bu kadar sevdiğimi hiç hatırlamıyorum. Özellikle zekasını överken ki alçakgönüllülüğü anlatılamaz. :P

Bitirirken bazı arkadaşların isimdeki Shada'ya takılmış olabileceğini düşünüyorum. Zira ben kitaba başlarken bu Shada ne ola ki diye çok düşünmüştüm. Cevabı kitabın içinde efenim, okuyunuz!! Pişman olmayacaksınız. Pişman olursanız gelip başımın etini yiyebilirsiniz ama pişman olmayacaksınız, cidden pişman olmayacaksınız. Öyle yani... Neyse yazıyı yine Doktorla kapatalım madem. :D



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder