10 Eylül 2013 Salı

[Kitap Yorumu] Uyumsuz - Veronica Roth


Tek bir seçim seni dönüştürebilir.

Kitabın Adı : Uyumsuz
Orijinal Adı : Divergent
Yazar : Veronica Roth
Serinin Adı : Divergent
Seri Kitap Numarası : 1
Tür : Distıopya, Genç Yetişkin
Yayıncı : Artemis Yayınları
Fiyatı : 24 TL
Sayfa Sayısı : 516
Yayın Tarihi : Ağustos 2012

Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik.
Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.
Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez.
Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Merhabalar!!!!!

Her fırsatta distopya sevmediğimi tekrar tekrar tekrar söylüyorum ama DOSTUM, BU DİSTOPYA BİR HARİKA!!! Kabul ediyorum çoğu yeri tahmin edilebilir bir kitaptı ama yazar nasıl yazdıysa gerekli yerlerde nefesimi tutup, gerekli yerlerde heyecanlandım. Çılgın bir şeydi kitabı okumak. Zaten nasıl başladım nasıl bitti pek anlamadım. Kitaba başlamadan bir süre önce bir kitap sayfasında sormuşlardı; "Siz olsanız hangi topluluğu seçerdiniz? Cesurluk, Fedakarlık, Bilgelik, Dostluk, Dürüstlük?" Soru acayip zor gelmişti içlerinden birini seçmek daha da zordu. Hangi erdemden vazgeçebilirsiniz ki? Elemeler sonucunda Bilgelik ve Cesaret olmadan hayatımı sürdüremeyeceğimi fark edip en sonunda Cesaret demiştim. Kitabı okuyunca karakterinde benim geçtiğim yollardan geçtiğini görmek güzeldi.

Beatrice ya da yeni adıyla Tris gerçekten sağlam bir kadın karakterdi. Cesur ama aptal bir cesareti yok, korkusuzmuş gibi davranmıyor. Bu yüzden gerçek bir karakter olarak hissediyorsunuz. Dediğim gibi kitapta şaşırtıcı olabilecek bir çok şeyi çok önceden tahmin ettim ama sonlara doğru bir olay vardı ki zaten 2. kitapta o olayın hatırasıyla başlıyor (çaktırmadan nerden etkilendiğini anlatmaya çalışan konu hakkında tiyo veren okur kıvranmaları :P). İşte oradan acayip acayip acayip ötesi süperdi ve feci etkilendiğim bir nokta oldu. Nasıl yaaaaa şeklinde bir tepkiyle kitabı kapatıp hızlı soluklar alıp tekrar okumaya döndüm.

Kitap boyunca Dördün kim olduğunu biliyorum ben diye sırıtarak okudum ama adının neden dört olduğunu oraya bağlayamazdım. :D Ayrıca Peter'dan nefret etmiyorum nedense. Yine yazılacak bir sürü şeyi spoiler vermeden yazmaya çalışmak beni öldürüyor ama spoiler'ın en babasıyla döşenmiş bu yazımda gizli spoilerları ancak ilk kitabı okuduktan sonra anlayacaksınız. HEHEHEHEHEHEH :D O sebepten en kısa zamanda mümkünse film çıkmadan önce kitabı alıp okuyun!! Ben şimdi ikinci kitabı hatmetmeye gidiyorum. Size bu saatte kitabı nerden bulurum acaba diye iyi karın ağrıları çekmeler.

Görüşürüz!!! :D

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder