19 Ağustos 2013 Pazartesi

[Kitap Yorumu] Benim İçin Öl - Amy Plum

Kitabın Adı : Benim İçin Öl
Orijinal Adı : Die For Me
Yazar : Amy Plum
Serinin Adı : Revenants
Seri Kitap Numarası : 1
Tür : Paranormal, Genç Yetişkin, Romantik
Yayıncı : Akılçelen Kitaplar
Fiyatı : 19 TL
Sayfa Sayısı : 352
Yayın Tarihi : Ocak 2012

O, AŞKI İÇİN ÖLMEYE DEĞİL, ÖLMEMEYE SÖZ VERDİ

Amy Plum, paranormal üçlemesinin ilk kitabı olan Benim İçin Ölde (Die For Me) , Amerikada anne babasını trafik kazasında kaybedince, ablasıyla dedelerinin yanına taşınmak zorunda kalan Kate ile onun saf güzelliğine tüm benliğini kaptıran yakışıklı Fransız genci Vincentın ruhlara işleyen aşklarını anlatıyor.
On altı yaşındaki Kate, Brooklynden, çoğu kişinin hayalini süsleyen Işıklar kenti Parise taşındığında, acı günlerini kitap okuyarak ve sanatla iç içe geçirerek atlatmaya çalışır. O sırada, uyur hâldeyken bile onu görebilen bir çift gözün kendisini aşkla izlediğinden habersizdir. Katein, bir kafede kitap okurken gördüğü ve tüm genç kızların yüreğini hoplatacağını, kendisine hiç takılmayacağını düşünerek iç geçirdiği Vincentın gözleridir bunlar. Ve Kate de Vincenta gönlünü kaptırır.
Ama bu aşkın önünde gizemli ve ürkütücü bir engel vardır. Vincent normal bir insan değildir. Hayatını her gün riske atmasına neden olan korkunç bir yazgıya mahkumdur. Ayrıca onu ve tüm ırkını yok etmeye çalışan ölümsüz ve tehlikeli düşmanlara karşı koymak zorundadır.

Arayı yine çok açtım farkındayım ama yine yeni bir kitap yorumuyla karşınızdayım. :) Benim için öl, merak ettiğim ama bir türlü almaya fırsat bulamadığım kitaplardandı. Sonrasında da 3 çıkana kadar beklemeye karar vermiştim ama nasip Obur Turlarınaymış :) Aslında kitabı çok merak etme sebebimi de resimli belgelerle sunmak isterim. :P


Suçun tamamı bu fotoğrafta. Bu fotoğraf sonrası bir merak aldı beni acaba nasıl kitaptır diye. Bir buçuk yıl gecikmeyle kitabı okudum. :D

Kitabı sevdim, karakterleri sevdim, konuyu daha çok sevdim. Aslında klasik bir tarzı var. Bir ölümsüz çocuk bir normal kız ve sonsuz aşk gibisinden amma ve lakin görmeye alışkın olduğumuz paranormal yaratıklar yok. Daha değişik bir tür olan "geri dönen (revenant)"larla karşılaşıyoruz. Değişik bir bakış açısıydı. Bu klasik hikayeyi sevmemin sebebi bu. Kate her zaman ki gibi çok okuyan bir kızımız. Anne ve babası ölmüş, sonuç olarak babaanne ve dedesinin yanına Paris'e taşınıyor ablasıyla beraber. Ablası uçuk kaçık bir parti kızı, hemde hiç akıllanmayan cinsinden. Babaannesi tabloları tamir ediyor dedesi ise bir antikacı. Değişik ve elit bir aile görüntüsü çiziyorlar kısacası. Veee birde Vincent var ki bir geri dönene  göre gayet normal biri aslında. Onun hakkında fazla bir şey söylemeden geçiştiriyorum, okuyun kendiniz görün efenim ;) En sevdiğim karakterlerden biri Jules. Jules Vincent'ın en yakın arkadaşı ayrıca acayip eğlenceli bir karakter ve yetenekli bir sanatçı. Tam bir Fransız aşk çocuğu diyebiliriz.

Nedir bu geri dönenler, zombi falan mı dediğinizi duyar gibiyim. :D Geri dönenlerin iki cinsi mevcut, biri iyiler öteki kötü numalar. Evren dengeyi çok seviyor. :) İyiler birinin hayatını kurtarırken ölüp 3 gün sonra tekrar hayata döner ve insanların hayatlarını kurtarmaya sonsuza kadar devam ederler. Birini kurtarırken ölseler bile 3 gün sonra tekrar geri gelirler. Numalar içinse tama tersidir durum. Birilerine ihanet ederek ölümlerine yol açarlar, kendileri ölümden geri döndüklerinde ise sonsuz yaşam için birilerinin ölmesine sebebiyet vermeye devam ederler.

Seriye kesin başlayın derim. Derken de size tadımlık bir alıntı paylaşmaktan memnuniyet duyarım. ;)

Tabii, sanki Catherine Deneuve'ün de civardaki ünlü avcılarını ortalıkta kılıçla kovalayan, kendine ait çok seksi bir SWAT ekibi olacaktı! -Kate (sf. 29)

Dip not: Kitabı okurken dinlemenizi şiddetle tavsiye ettiğim şarkı; Joe Dassin - Les Champs Elysees


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder