3 Kasım 2012 Cumartesi

Kitap Yorumu : Yaban Avı - C. E. Murphy

Kitabın Adı : Yaban Avı
Orjinal Adı : Urban Shaman
Yazar : C. E. Murphy
Serinin Adı : Walker Dosyaları/Walker Papers
Seri Kitap Numarası : 1
Yayıncı : Ephesus Yayınları
Fiyatı : 17 TL
Sayfa Sayısı : 360
Yayın Tarihi : Temmuz 2012

Yarı Kızılderili, yarı Kelt asıllı olan Joanne Walker, emniyet müdürlüğünde araba tamircisi olarak çalışan bir polis memurudur. Annesinin cenazesinden dönerken, içinde bulunduğu uçak iniş yaptığı sırada, aşağıda yaşanan sıra dışı bir kovalamacaya şahit olur penceresinden ve iner inmez olay yerine gider. Kovalanan kadının peşindekiler, Keltlerin efsanevi Boynuzlu Tanrı’sı Kernunnos ve Yaban Avı’dır.

Boynuzlu Tanrı Kernunnos ile oğlu Avcı Herne arasında kadim zamanlardan kalan bir ihanet vardır. Yeni edindiği şaman güçlerinin yardımıyla Kernunnos’u ve yarı tanrı oğlunu alt edebilecek midir?


Biliyorum almak için çok geç kaldım ama kitabı bayramdan önceki hafta alabildim. Bunun iyi tarafı bayramda kimse rahatsız etmeden kitabı okudum, bitirdim ama zaten kitabın okunması bir gün sürdüğü için pek bir şey fark etmedi :D Gelelim kitabın nasıl bir kitap olduğuna!!

18 yaş ve altı ne istediğini bilmeyen ergenlerden, 20 yaş ve üstü aklı fikri her dakika sevgilide olan yetişkinlerden bıkan kesim (ben 19 yaşında karakter görmedim hiç^^)!! Duyun sesimi!! Kitap tam size göre :D

Bir kere kitap boyunca aksiyon haricinde hiç bir şey yoktu. Ne insanı usandıran aşk tripleri ne de kimi sevdiğine karar veremeyen bir karakter. Kitabın son 10 sayfasında bir öpücük var ama bu kocaman bir sürpriz ;) Karakterler çok eğlenceliydi. Bir kere Taksici Gary'i seveceğinize garanti veririm. Çok sevimli ve eğlenceli bir karakter. Bir de baş karakterimiz Joanne var. Joanne müthiş genlere sahip, öyle genler ki hikayenin geçtiği kısa sürede bu genler baş karakterimizin başını döndürüyor. Bu arada Joanne güçlü bir karakter ama abartılıp kabartılıp inanılması zor hale getirilmiş bir karakter değil. O yüzden onu da pek bir sevdim :D

Kitabın çevirisi gayet iyiydi, yayın evi yeni bir yayın evi olmasına rağmen ne çevirisinde ne de yazımında bir hata yoktu - ki son okuduğum kitaplar arasında baya deneyimli ve eski bir yayın evinin 3 yeni kitabının hepsinde de bolca yazım ve anlam hatasına rastlayıp okumakta güçlük çektim. Kitabı okuduktan sonra sadece kapak biraz uyumsuz geldi ama bu kitabın orjinal halini bildiğim ve daha hakları alınmadan önce bile seriyi beklediğim için olabilir.

Kitapta her şey Joanne'in uçağı şehir üzerinde inişe geçtiğinde gördüğü tek bir kehribar kilise ışığının aydınlattığı bir sokakta kalabalık bir köpek sürüsünden kaçan bir kadını görmesiyle başlar. Joanne'nin tek  istediği şey hava aydınlanıp ışıklar sönmeden önce tek bir kehribar lambanın aydınlattığı sokağı bulmaktır. Işıklar sönmeden önce sokağı görürse kehribar lambayı tanıyacağını ve böylece kaçan kadını kurtarabileceğini düşünüyordur. Fakat Joanne bu kurtarma operasyonuna girişirken görmezden geldiği kökeniyle başının ne kadar belaya gireceğinin farkında değildir.

Kitabın konusu hakkında daha fazla bir şey söylemeye niyetim yok çünkü çenemi açarsam kapatamayabilirim :D Bence düşünmeden en yakın kitapçıya gidip kitabı alın ;)

Herkese iyi akşamlar :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder