24 Temmuz 2016 Pazar

[Kitap Yorumu] Fangirl - Rainbow Rowell

Kitabın Adı: Fangirl
Orijinal Adı: Fangirl
Yazar: Rainbow Rowell
Çervirmen: Müge Kocaman Özçelik
Tür: Genç Yetişkin, Romantik
Yayıncı: Pegasus Yayınları
Fiyatı: 35 TL
Sayfa Sayısı: 416
Yayın Tarihi: Nisan 2016


Gerçek ve düş arasında sıkışmış hayalperest bir genç kız...
Bir elmanın iki yarısıyken farklı hayatlara savrulan iki kardeş

Cath bir Simon Snow hayranıdır.
Öyle ya, tüm dünya Simon Snow hayranıdır...
Ancak bu Cath için bir hayat felsefesidir ve o takipçi olma konusunda çok iyidir. İkiz kız kardeşi Wren'le çocukluklarından beri Simon Snow kitaplarını defalarca okumaktan, hayran kurgusu yazmaya kadar, kendilerini seriye adamış, annelerini kaybetmelerini de ancak bu şekilde atlatabilmişlerdir. Büyüdükçe Wren'in hayranlığı azalsa da Cath'in vazgeçmeye niyeti yoktur.

Üniversiteye gidecekleri sırada Wren, onunla aynı odada kalmak istemediğini söyleyince Cath kendi rahat dünyasının tamamen dışında, bir başına kalır. Son derece utangaç olan Cath, kendini yazdığı hayran kurgusuna kaptırmıştır. Hikâyesinde her zaman ne diyeceğini gayet iyi bilmekte ve gerçek hayatta hiç tecrübe etmediği romantizmi öyküsüne yansıtabilmektedir. Wren elinden tutmadan da Cath her şeyin üstesinden gelebilecek midir? Kendi hayatına başlamaya gerçekten hazır mıdır? Ya kendi hikâyelerini yazmaya?..

En önemlisi de Simon Snow sevdasını geride bırakma pahasına yola devam etmeyi istemekte midir?

Merhaba ahali!


Instagramda takip eden birileri var mı burada bilmiyorum (evet bir adet instagram hesabım var^^ Bana aredhel.elanesse nicki ile ulaşabilirsiniz) ama bu hafta için #hergünebirpegasus etiketi ile kendi kendime bir adet etkinlik planladım. Bayram tatili süresince ve biraz öncesinde okuduğum kitapların bir kısmını bu şekilde her güne bir yorum olarak paylaşayım istedim. :D Kendi çapımda bu etkinliğin ilk kitabını da Fangirl olarak seçtim çünkü en heyecanlı okuduklarımdan biri oydu. :D Diğer kitapların hangileri olduğu hakkında bilgi almak ve daha fazlası için beni instagramdan takip edebilirsiniz!!

Fangirl üniversiteye başlayana kadar her şeyini paylaşmış, hemen her şeyi birlikte yapmış ikiz kızkardeşlerden Cath hakkında. Cath ikizlerin sessiz sakin olan kısmı, Wren ise ona göre daha çılgın ve değişime açık. Üniversiteye başlayana kadar her şey güzelken üniversitede Wren'in farklı odalarda kalmak içi diretmesi ile bir şeyler değişmeye başlıyor. Bu arada kızlar çok ünlü sihirbaz kitapları serisinin baş karakteri olan Simon Snow'un da büyük hayranı. Öyle ki internet fan forumlarından birinde binlerce takipçilerinin olduğu bir fan-fiction hikayeleri bile var. Tamam daha çok Cath'in var. Hayat böyleyken Wren tarafından resmen terkedilen ve şimdiye kadar kardeşinden başka kimseye ihtiyaç duymamış olan Cath'in yeni bir ortama, yeni bir oda arkadaşına ve sınırlarını sürekli olarak ihlal eden oda arkadaşının nasıl bir arkadaşı olduğunu anlayamadığı ama odasını işgal edip yatağının altındaki goflet zulasını patlatan yeni çocuğa, Levi, alışması oldukça sıkıntılı bir durum. Bu arada hayranlarının yazmasını bekledi bir Simon Snow fan-ficton'ı ve büyük umutlarla aldığı 3. sınıf derslerinden biri olan kurgu yazma dersi için yazması gereken kurgularla uğraşıyor.



Konu genel olarak böyle. Çeviri için Müge ablaya teşekkür ederek başlayalım. Her zaman ki gibi acayip güzel olmuş ^^ Eline sağlık. Baskı ve kapak her zamanki Pegasus kalitesinde, emeği geçenlere teşekkürler. Sert kapağa basılan yazı üzerindeki Cath ve Levi figürünü pek sevdim. Bir de giydirme kapağın dokusu çok güzel yahu, bu tip kağıtlara dokunmaktan kendimi alamıyorum.^^

Gelelim benim yorumuma :D Ben okurken cidden eğlendim. Simon Snow, Harry Potter'a atıf diye düşünüyorum. Yazarın yaşı biraz genç olsa, kendi hikayesini yazmış diyeceğim. Kitabı okurken biraz kendimi gördüm Cath'de. Ne bileyim, ben de Harry Potter'la büyümüş bir nesilim. Kitap Türkiye'de ilk çıktığında 11-12 yaşlarında, bittiğinde üniversitedeydim. Cidden en yakın arkadaşımız gibiydi ve büyük bir olaydı o zamanlar. Harry Potter ile bir çok maceralara atılırdık falan. Tabi ben Cath gibi eşcinsel bir fan-fiction yazmadım ama yazmamıza yardımcı oldu. Bunları okurken kendimi okumak gibiydi. Fazlasıyla doğal, eğlenceli, büyüme sancıları içinde ama mutlu bir kitaptı. Hem gerçek gibi hem de mutlu bir kitap olabilmek kolay değildir. O yüzden benim için baya güzel bir kitaptı Fangirl. İlerleyen zamanlarda mutlu bir kitap okumak istediğimde dönüp tekrar bakabileceğim bir kitaptı. Kendisine verdiğim Goodreads  puanı da 4,5'tan 5 :) Tavsiye ettiğim kitaplardan yani. Şimdiden herkese iyi okumalar!!

Aredhel Elanesse

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder