21 Mayıs 2016 Cumartesi

[Blog Tur] Kan ve Tuz - Kim Liggett | Ön Okuma


Korkmak iyidir. Yaşamak için hâlâ bir nedenin olduğu anlamına gelir.

Kitabın Adı: Kan ve Tuz
Orijinal Adı: Blood and Salt
Yazar: Kim Liggett
Çevirmen: Aslı Dağlı
Serinin Adı: Blood and Salt
Seri Kitap Numarası: 1
Tür: Gerilim, Korku, Genç Yetişkin, Romantizm 
Yayıncı: Yabancı Yayınları
Fiyatı: 26 TL
Sayfa Sayısı: 360
Yayın Tarihi: Mayıs 2016


Kan ve Tuz… Ash Larkin'in annesinin, uzun süredir kaçtığı ruhani halkına geri dönmeden önce ağzından çıkan son kelimelerdi. Annesini arayan Ash'in yolu Quivira'ya düştüğünde, zamanın ötesindeki bu kasabada uğursuz ve kadim bir şeylerin varlığı onu tutsak etmişti.

Ash bir yandan, atalarından kalan, kavuşamayan âşıklarla ve ölümle, simyayla ve ölümsüzlükle bezenmiş anılarla başa çıkmaya çalışırken, bir yandan da sırlarla dolu ve kan bağıyla yasaklanmış Dane'den uzak durmaya uğraşıyordu.

Bu esnada Quivira halkı 500 yıldır süregelen bir törene hazırlanırken, Ash sadece annesini kurtarmak için değil kendisi için de savaşmak ve çok geç olmadan Quivira hakkındaki gerçekleri ortaya çıkarmak zorundaydı. Tamamen kan ve tuzla sarıp sarmalanmadan önce…



Merhabalar herkese!!!

Yeni bir kitap oburları turu ile karşınızdayım :D Bu seferki konuğumuz Yabancı Yayınları'nın yepis yeni kitabı Kan ve Tuz. Hikayeye geçmeden önce Yabancı Yayınları'na ufak bir iki şey söylemek istiyorum. Öncelikle tur için yayınevine çok teşekkür ederiz. Hemen arkasından da o kitabın baskısı neydi yahu demek istiyorum. Tamam Cadı avcısı benim için hala üst kademelerde ama bunun iç baskısı falan ne tatlı olmuş öyle. Kitap geldi bir sarılasım bir onunla uyuyasım, birkaç gün yanımdan ayırmayasım geldi. Ne güzel bir kitap, ne datlu bir baskı olmuş öyle ya. :D Tabi bunlar aklımdan geçerken gözlerim uzaklara daldı. Bir zamanlar yabancı bloggerların kütüphane videolarını falan izlerken içim erirdi ciltli kitaplar kısmında, şimdi bizimkiler daha güzel diye hava atasım geliyor. :D heheheh :D Neyse, fazla hayallere dalmadan konuya dönersek çeviri için Aslı'ya koca bir alkış alayım. :D Her zamanki gibi süper bir iş çıkartıp bize keyifli bir okuma sunmuş kendisi. *Blogger az önceki cümlesinde çevirmeni tanıdığını ima etmeye çalışıyor* :P

Şimcik gelelim kitaba! Baş karakterimiz pek sevgili Ash geçmişini bilmeyen, annesi tarafından annesinin ailesine ya da babasına dair hiçbir şey duymamış ama meraklı bir hanım kızımız. Meraklı olduğu için de doğal olarak geçmişi hakkındaki şeyleri annem söylemiyorsa ben öğrenirim arkadaş diye yumruğunu masaya koyuyor, tabi annesine çaktırmadan. :D Bu arada bildiği çok az bilgi mevcut mesela Quivira halkına mensup olması gibi. Bir şeyler öğrenmek için baş koyduğu bu yolda yakın bir arkadaşı sorumsuz anne babasının boşluğundan yararlanarak ailesinin dedektif ve avukat imkanlarını Ash'e yardım amaçlı kullanıyor. Tabi ki bir şeye ulaşamıyorlar. Fakat bir şey Ash'e ulaşıyor. Yani  Ash'e sık sık görünen ve tavanda ayaklarından asılı durun ölü kızlar haricinde bir şey... Bir gün kütüphanede rastladığı bir kadınla birlikte gördüğü hayal ve kadının ona verdiği siyah kurdele ile işler değişiyor. Annesinin hiç bir şey anlatmadan kardeşiyle kendisine verdiği pasaportlar ve kanlarını korumaları üzerine verdiği ufak bir öğütten sonra evin penceresinden aşağı atlaması tüm hayatını baştan aşağı değiştiriyor. Ash artık gerçekleri ortaya çıkarmaya çalışırken, annesini kurtarmak, kendini ve kanını korumak zorunda.

Peki ben ne düşünüyorum? Açıkçası bu kitabı ilk okuyuşum değil. Bu sebeple kitabı ilk kez okumanın getirdiği bir heyecan ile hislerimi anlatamayacağım. Kitabı ilk defa orijinal dilinden bir yıl kadar önce okudum. O zamandan kalan tek his sonuyla alakalı ona gelicem ama önce özetten sonra ne beklemeniz gerektiğinden bahsetmek istiyorum. Yukarıda yaptığım özet sonrası klasik bir şeyler bekliyorsanız, beklemeyin, heyecanlı gizemli değişik bir şey bu kitap. Muhtemelen bu aralar piyasada olan ve okuduğunuz kitaplardan çok farklı bir hikaye. Yabancı yayınlarının verdiği bu çeşitliliği seviyorum. Neyse kitabın bana hissettirdiklerinden bahsetmek gerekirse, çocukluğuma dönmüş gibi hissettim. Ash'in doğayla olan uyumunu anlatan kısımlarda altı yaşıma döndüm resmen, büyük büyükannelerimin bana söyledikleri sözleri işitip eskinin kokusunu çektim içime. Yazar o eskiliği, köklü ama özel ailelerin verdiği hissiyatı çok iyi veriyor size. Ya da ben öyle bir şey çıkardım kitaptan kendimce. Bilemedim şimdi :D Kitabın sonuna geldiğimde burada mı biter arkadaş konulu bir tepki vermiştim ilk okuduğum zaman, şimdi de ikinci kitabı nasıl beklicez yahu şeklinde düşünüyorum. Bir de goodreads okurlarına kızgınım, gül gibi kitaba nasıl 3,68'i layık gördünüz pis hainler, ben 4,4 verdim kitaba :D

Neyse bir de kendim okuyayım derseniz, aşağıya bir ön okuma bırakıyorum, tıklayıp okuyun. Ayrıca kitap oburlarını yani bizi takipte kalın, çekilişle kitabı hediye edeceğiz ;)


1 yorum :