27 Mart 2014 Perşembe

[Blog Tur] 2055: Büyük Hesaplaşma - Teri Terry


Tehlike dolu bir dünyada kime güvenebilirsiniz?

Kitabın Adı : 2055: Büyük Hesaplaşma
Orijinal Adı : Fractured
Yazar : Teri Terry
Serinin Adı : Slated
Seri Kitap Numarası : 2
Tür : Distopya, Genç-Yetişkin
Yayıncı : Altın Kitaplar
Fiyatı : 18 TL
Sayfa Sayısı : 354
Yayın Tarihi : Mart 2014

Kyla programlanmadan önceki hayatına dair hiçbir şey hatırlamamalıydı ama geçmişine ait karanlık sırlar gömülü oldukları yerde kalmayacak. Huda baskısı ve özgürlük mücadelesi arasında bir savaşın ortasında kaldı ve sağ çıkamayacağı bir çıkmaza doğru sürüklenmeye başlıyor. Ben’i umutsuzca arayışı devam ederken bu sırlar ve yalanlar dünyasında kime güvenebilir?

Geçmişinden gelen karizmatik fakat tehlikeli biri, çokça övülen 2054: Çıkış Yok’un bu gergin ve sürükleyici devam kitabında Kyla’yı kendi yolunu seçmeye zorluyor.

Yeni bir turdan ve uzun zaman sonra yeni bir yazıdan herkese merhaba :)

Daha önce serinin ilk kitabının da turunu yapmıştık. İlk kitap 2054: Çıkış Yok yorumu için buraya tık...

Açık konuşmak gerekirse ilk kitap beni pek sarmamıştı. İlk kitabın yorumunu okuyanlarda anlar zaten ama bu kitap elime geçince ilk kitaba bir şans daha vermek istedim ve çıkış yok'la seriye yeniden başladım. Yazarın yazım tarzına alışmak ilk 100 sayfamı aldı o da kitabı bırakmadan okuduğum için. Fakat geçen sefer ne şartlarda okudum hatırlamıyorum ama bu sefer şartlar uygundu sanırım ki geçen seferkine göre daha farklı bir izlenim aldım. İkinci kitaba geçtiğimde tüylerim diken dikendi. Kısacası seri hakkında fikrim değişmiş olabilir. :P Tamam, tamam, gerçekten fikrim değişti =) Distopya okumak o anda ne durumda olduğunuza bağlı olarak sizi mücadeleci ya da umutsuz biri haline getirebiliyormuş onu anlamış oldum en azından. =)

Gelelim kitaba, okumaya ilk kitapla başladığım için yazarın "şunu yapıyorum", "o öyle davrandığı için ben böyle düşünüyorum" gibi şimdiki zamanda yazılmış cümleleri artık beni rahatsız etmiyor. Bu yüzden kitaba daha sıkı sarılıyorum. Niko'yla tanışmak beni acayip derecede geriyor. Neyse ben kendi tarzımda yazmaya geri döneyim. Cidden Nico'nun işin içine dahil olması benim için uzunca bir süre gerginlik kaynağıydı. Sürekli diken üstündeydim. Ne zaman altından bir şey çıkıcak şeklinde okudum kitabı. Bir yandan Kyla'nın önceki hatıralarına maruz kalıyoruz kitap boyunca bir yandan da şu an ki durumuyla ve yarım yamalak bilgileriyle yeni kararlar vermesini izliyoruz. Kitabın başında Nico'nun Kyla ile programlanmanın incelikleri üzerine yaptığı bir konuşma var. Sağ lob sol lob olayı, o kısmı bilimsel bir deney dinliyormuşçasına hayranca okudum. Bilim ve Tarih konusunda tam bir "Nerd"'üm yapıcak bişi yok. İlginç bir şey olunca ağzımın suları aka aka dinliyorum. :D hahahahah :D Bir tarafta da Ben olayı var. Ben konusunda kitap boyunca bir şeyleri bekledim, bekledim ve bekledim. Nasip bu kitaba değilmiş. Artık üçüncü kitapta okucaz sanırım. :) Bu kitap tam bir geçiş kitabıydı ve üçüncü kitapta gümbür gümbür olaylar bizi bekliyor gibi görünüyor. Yine de ben ikinci kitabı daha çok sevdim.

Seriye başlamamışlardansanız, iki kitabı birden almanızı şiddetle tavsiye ederim. Bu kitap ilk kitaptan daha hızlıydı. :)

Yazıyı burada bitirirken Altın Kitaplar'a teşekkür etmek istiyorum. Bir de bu kitabın kapağı daha güzeldi :3

Dip Not: Benimde kitabım olsun diyorsan çekilişe buyur :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder