17 Aralık 2013 Salı

[Perde Önü] Hobbit 2 - Desolation Of Smaug - 2013 | Spoiler



~~Spoiler İÇERİR!~~

Film vizyona çıkar çıkmaz dayanamadık, LG IMAX e gecenin 0100’ına biletleri kaptık :D Gece önceki gece bile uyuyamadım yani filme gideceğim diye. Çünkü Hobbit’in ilk filminde inanılmaz bir beklentim vardı ve bu beklentimi karşılayabilen belkide son 5 yılda ilk film oldu. E haliyle çıta bu kadar yüksekken benim 2. film için beklenti çıtasıda Dünya atmosferinden yukarılara kadar ulaştı.


Film saati gece 1 bile olsa 1100’da yola koyulduk :D yolumuz yarım saat falan olmalı ama Hobbit’e gidiyorum diye sanırım hız sınırlarını birazcık katlettim 15 dakika olmamıştı otoparka girdiğimizde. Gidip biletleri falan bastırdık sağda solda fink attık saati zor 1200 yaptık. E gecenin o saatinde AVM de açık biryer olmadığı için mecburen oturup beklemeye başladık.
Saat geldi çattı, girdik oturduk koltuklarımıza. Gözlükleri takıp perdeye kenetlendik. Sözde reklamları izleyeceğiz bir 15dakika falan ama reklam falan koymadan filmi başlattılar :D o çalan müzikler, hele şu LotR da Aragorn ile karışılaştığımız Zıplayan Midilli barında geçen o sahneler gözlerimi doldurmaya yetti. Gerçi Dans Eden Midilli diye bir şey okudum sandım bi ara ama eminde olamadım hani gözlerim mi beni yanılttı diye. Hatta şu Aragorn’un oturduğu köşeyide kullanmışlar ya filmde yerimde duramadım o.O
Bu paragraf örümcek fobisi olanlar için, şu devasa örümceği hatırlarsınız hepiniz :D Bu filmde onlardan tonla var ve hepsi tek bir sahnede :D Hani kapayın gözünüzü izlemeyin diyeceğim ama sakın öyle bir şey yapmayın, bi gözünüzü kapayın diğer gözünüzüde kısın öyle bakın filme çünkü örümcek sahnelerinin sonunda Legolas’ımız geliyor. Ben sahneyi izlerken ilk aklıma gelen şu oldu, “Bunların hepsi bir sayılır!” çok eğlendim çok beğendim çok şahaneydi. Aşık olunası bir elf kızımız daha var :p Tauriel. Arwen’e olan aşkımı bilenler bilir zaten ama onun o prenseslik asaletinin aksine Tauriel’de savaşçı asaleti var ve bu savaşçılığı kalbimde taht kurdu oturdu kalkmaz oldu. Arwen’i tahtinda edemedi ama tamda yanına bi taht daha kurdu hadi bakalım hayırlısı.
İlk filmden biraz hatırlatma yapalım, şu orklardan kaçtıkları sahneyi hatırlamayanınız yoktur. Ortalık tam bir keşmekeşti ama izlemesi şahane bir sahneydi. Yine aynı şekilde çok eğlenceli bol aksiyonlu ve tamda tadında komedili bir kaçış sahnemiz daha var. Bu kısma spoiler koymayacağım ama izlerken en çok eğlendiğim sahnelerden biriydi şüphesiz. (Tauriel ve Legolas’ta vardı:P)
Sauron’un dönüşü, Nazgul’lerin kadim mezarları sahnelerini nutkum tutularak izlemedim desem yalan olur. Hele şu Sauron’un gözü meselesi inanılmaz derecede güzeldi. Bu kısma spoiler koymayacağım ama o gözün ne olduğunun ortaya çıkması gerçekten şahaneydi… Ama son o şeyi yapmayaydı iyiydi. Ne yaptığınıda yazmayacağım :D
Filmin son kısımlarında Smaug’umuz çıktı meydana. Arkenstone u alma çabalarını izlemek o kadar heyecan vermedi ama Smaug ile Bilbo arasındaki dialogları dinlemesi hoştu. Erebor’u Smaug’a mezar etme çabalarını izlemek ise hem biraz nostalji yaptı hemde çok çok göz doldurucuydu. Herşeyi anlatamayacağım ama görsel olarak inanılmaz bir şölendi.
Filmdeki sahneler görsel olarak tam bir şölen oluşturuyor. İzlemesi şahane ama dinlemesi o kadar değil malesef. Daha bir kadim lisan kullanılmasını beklerdim yani. Şöyle bir iki tane “Takdire Şayan” tadında kelime grupları olsa fena mı olurdu sankim :( Dinlerken o kadar tatmin olamadım maalesef…
Böyle övüyorum paragraflardır ama film benim o Dünya atmosferinin üstünde olan beklentimi aştı diyemem. Hatta o beklentimi karşıladığını bile söylemem zor olur. Özellikle Cücelerimizin ayrılması hoşuma gitmedi, o kadar macera sonunda krallığa beraber girmelerini bekledim açıkçası. Liman kentinde yaşananlarıda çok eksik buldum nedendir bilinmez. Bi kopukluk hissettim tam oturmadı bende orası. Ama 3. filmde orada birşeyler olacak gibi hissettim, hadi hayırlısı.
Ben bu filmde biraz da savaş bekliyordum açıkçası. En azından orduların oluşmasını bekliyordum yani saflar bi belirlensin istedim ama onları göremedim. Aslında bunların hepsi bahane, filmin beklentimi karşılamama sebebi o “Son” diye tabir edilen kısım. Peter amca sanırım alkollüymüş o sonu yaparken. Ekran karardığında şöyle bir tepki verdim, “Hadi canım bir ara daha mı verdiler filmde!” hemen ardından da şunu düşündüm, “Demekki filmin son kısmı şahane bir şey olacakki tekrar ara verdiler.” Bu düşüncemin akabinde yazılar çıkınca ufak çaplı bir şok yaşadım hatta hayal kırıklığına uğradım…
           Genel hatlarıyla filme bakarsak, tonla iyinin yanındaki bir iki ufak hatanın lafı olmamalı, kesinlikle izlenmesi gereken bir film :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder