13 Ekim 2012 Cumartesi

Kitap Yorumu : Beastly - Alex Flinn



Kitabın Adı : Beastly
Ojinal Adı : Beastly
Yazar : Alex Flinn
Serinin Adı : Tek Kitap
Seri Kitap Numarası : -
Yayıncı : Pegasus Yayinlar
Fiyatı : 19 TL
Sayfa Sayısı : 312
Yayın Tarihi : Haziran 2011
Aşk hiçbir zaman çirkin değildir!
Çirkin bir yaratığa dönüşmüştüm.
Aynaya bakakalmıştım. Bir hayvandım artık, tam olarak bir kurt, ayı, goril ya da köpek değil, ama ayakta durabilen, neredeyse insan sayılabilecek ama insan olmayan korkunç bir türün örneğiydim. Ağzımdan köpek dişleri çıkıyordu, parmaklarım pençeleşmişti ve her yerimden tüyler fışkırıyordu. Sivilceli ya da ağzı kokan insanları küçümseyen ben, bir canavara dönüşmüştüm.
Peri masallarından mı bahsettiğimi düşünüyorsunuz? Kesinlikle hayır. Yer, New York şehri. Zaman, günümüz. Bu herhangi bir şekil bozukluğu ya da hastalık değil. Sonsuza kadar bu şekilde bir yaratık olarak? kalacağım, tabii büyüyü bozmanın bir yolunu bulmazsam.
Evet, İngilizce sınıfımdaki kızın bana yaptığı büyüden bahsediyorum. Neden beni gündüzleri saklanan ve geceleri etrafta gizli gizli dolaşan bir canavara dönüştürdü? Size anlatacağım. Size eskiden nasıl yerinde olmak istediğiniz zengin, kusursuz bir görünüşü ve hayatı olan adam Kyle Kingsbury olduğumu anlatacağım. Ve sonra nasıl kusursuz bir... canavar olduğumu.


Güzel ve çirkin :) Her zaman en sevdiğim ikinci masal olmuştur ve olmaya devam edecek :) Kitap muhteşem ötesiydi. Aslında okuduğumdan beri 2 ay falan geçti sanırım sıcağı sıcağına yazsam yorum bitmezdi heralde ama kitap bittikten sonra hikayenin en orjinalini bulmak için baya bir uğraştım. Sanırım birazdan fazla etkisinde kaldım :)

Kitabı sakın ama sakın filmle karşılaştırmayın. Alex iyi bir oyunculuk çıkarmış falan ama ben her zaman o kıllı aslan kılıklı kocaman dişli canavarı alexin film de ki haline tercih ediyorum..Şimdiye kadar anlaşıldığı üzere bir şeylerin orjinal kalması taraftarıyım :)

Pegasus çeviri, kapak ve baskı konusunda her zamanki kalitesini korumuş. Herhangi bir basım hatası yada dikkatimi çeken anlaşılmaz cümleler yoktu kitapta, okunması her zamanki gibi güzeldi.

Konusuna gelirsek, çocukken milyonlarca kez duyduğumuz güzel ve çirkin masalının canavarını modern zaman da ki haliyle anlatmış fakat tek değişiklik bu değil. Hikaye canavarın neden canavar olduğuyla başlıyor. Mesela burda canavarın güllerinin nasıl oluştuğunu ve neden o kadar değerli olduklarını görüyoruz. Ayrıca sonununda da hafif bir değişiklik var :) Ama orası süpriz ;) Bir de canavarın internette destek aldığı bir forum var ve bölümler arasında bu forumun chat odasında dönen muhabbetleri okuyabiliyoruz, ki bu kısımlar cidden ayrı bir hikayeydi :D mesela forum üyeleri arasında kurbağa prens ve küçük deniz kızını görmek ve hikayelerinin gidişatlarını onlardan dinlemek mümkün :)

neyse ben burada kessem iyi olur yoksa daha çok şey söyleyebilirim :)

Herkese iyi okumalar...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder