27 Temmuz 2014 Pazar

[Blog Tur] 5. Dalga - Rick Yancey | Film Bilgileri


Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!

Kitabın Adı : 5. Dalga
Orijinal Adı : The 5th Wave
Yazar : Rick Yancey
Serinin Adı : The 5th Wave
Seri Kitap Numarası : 1
Tür : Genç-Yetişkin, Distopya, Romantizm
Yayıncı : Pegasus Yayınları
Fiyatı : 29 TL
Sayfa Sayısı : 464
Yayın Tarihi : Temmuz 2014

1.Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü
2.Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu
3.Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı
4.Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme
5.Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor

5. Dalga yaklaşırken tek başına kalmış olan Cassie ıssız bir otobanda onlardan kaçmaktadır. İnsana benzeyen Ötekiler, kırsal alanda karşılarına çıkan herkesi öldürmektedir. Dünya'da hayatta kalan son insanların peşindedirler. Cassie ilk başlarda "hayatta kalmanın tek yolu yalnız kalmaktır" inancına sıkı sıkıya sarılsa da gizemli ve cazibeli Evan Walker'la tanışınca fikri değişecektir. Erkek kardeşini, hatta belki de kendini kurtarabilmesi için Evan onun tek çaresidir. Ancak Cassie bir seçim yapmalıdır: Güven mi, çaresizlik mi? Meydan okumak mı, teslim olmak mı? Hayat mı, ölüm mü? Pes etmek mi, ayağa kalkmak mı?


Yeni turdan herkese merhaba!!!

Gavurların "Just wow!" dedikleri gibi ne kitaptı beeeee. Yazarın önünde saygıyla eğiliyorum. Aksiyon filmi tatında okudum. Kitabın başangıcı Will Smith'in I'm Legend - Ben Efsaneyim filmi tadındaydı. Başkarakter Cassie ben dünyadaki son insanım oralarda benden başka bir insan var mı kıvamında dolaşıyor ortalıkta. Omzunda bir M16 (will smith'in tüfekten) ama kurt köpeği yerine kardeşi Sams'ten geriye kalan bir oyuncak ayı taşıyor. Bu arada yanlış olmasın tam adı Cassandra ya da Cassidy değil Cassiopeia. :D  Kitap bir çok bölümden oluyor ve ilk bölümde sadece Cassie var. M16'sı ve oyuncak ayısıyla beraber takılırken zaman zaman giren göri dönüşlerle ilk dört dalganın nasıl olduğunu keşfediyoruz yavaş yavaş. Dediğim gibi kitap bölümlere ayrılmış. Kitabın yaklaşık olarak ilk yarısında her yeni bölüme başlarken bir afallıyoruz.Bir kaç sayfa okuyup işi çözmeye başladığınızda dudaklarınızda bir ama sözcüğü asılı kalıyor. Sonraki yarıda artık bir şeyleri tahmin etmeye başlıyorsunuz olay akışına uyum sağlayıp tamam bu böyle olacak falan diyorsunuz. Genelde bir çok kitapta bu duygular kitaptan soğumanıza sebep olur ama 5. Dalga'da böyle bir şey olmadı. Kitaba başlarken her kitapta yaptığım gibi bazı tahminlerim  vardı ama beni ciddi anlamda şaşırtan şeyler oldu. Bu çok klasik kesin böyle olur dedidiğim bir şeyin tam tersi oldu mesela. O noktada ama ama ama diyerek kitaba öylece boş boş bakmakla yetindim :D Bu arada kitabı bir gün içersinde okuyup bitirdim. Şu an da bu yazıyı yazarken muhtemelen onun verdiği bir heyecanda var. Kitabı btirdiğim zaman nefes nefese kalmıştım. Kitabın filminin efsane olacağını düşünüyorum. Kitaptan iyi bir aksiyon filmi çıkaracaklar.

Hazır filmin konusu açmışken hadi film konusunda ağzınıza bir parmak bal çalayım da siz de benim kadar heves edin film için :D

*Takvimlerinizde 26 Ocak 2016'yı işaretleyin!! 5. Dalga o gün başlıyor. (Ama çok geç yaaaa T.T Böhüüüü)

*Filmin hakları Sony Pictures'ta.

*Yapımcıları Graham King ve Tobey Maguire. (Bu arada Toby'nin büyük hayranıyımdır, onu da burda belirtmek istiyorum^^)

*Resmi olarak yapılan duyuruya göre Cassie'yi Chloë Grace Moretz, Ben Parish'i Nick Robinson ve Evan Walker'ı Alex Roe canlandıracak.

*Son olarak çekimler bu sonbaharda başlıyor!!!!!

Film için yaklaşık bir buçuk yıl olduğu için şimdilik açıklananlar bu kadar. Aşağıda filmin resmi facebook sayfasından yürüttüğüm karakter - oyuncu fotoğraflarını bulabilirsiniz :)





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder